Jak pozycjonować stronę samemu

Pozycjonowanie strony internetowej jest procesem długotrwałym, wymagającym cierpliwości, determinacji a także dyscypliny. Jeśli chcesz samodzielnie pozycjonować swoją stronę, wówczas powinieneś podejść do tego działania właśnie z takim, a nie innym nastawieniem. W innym wypadku po prostu z czasem się zmęczysz i przestaniesz podejmować dalsze prace pozycjonerskie, a to sprawi, że wcześniej wykonane czynności i tak nie przełożą się na upragniony efekt. Pozycjonowanie bowiem jest wynikiem zbioru wielu małych działań, które finalnie przekładają się na wysokie pozycje w Google. Zatem wykonanie tylko części pracy nie przełoży się na część efektu, ale raczej na zerowy lub niewielki efekt. Natomiast jeśli potrafisz uzbroić się w cierpliwość, masz dużą determinację i wypozycjonowanie strony internetowej jest dla Ciebie ważnym celem biznesowym, wówczas nie czekaj, tylko zacznij działać już dziś. Jakie zatem działania pozwolą Ci uzyskać wysoki ranking w Google? Jest kilka rzeczy, które będziesz musiał zrobić, aby użytkownicy sieci zobaczyli Twoją stronę w wynikach wyszukiwania.

Zoptymalizuj swój serwis, czyli krok pierwszy w działaniach SEO

Pierwszy krok to podstawowa optymalizacja serwisu. Twoja strona musi się szybko ładować (zarówno na komputerze jak i na telefonie i tablecie). Nie pozwól użytkownikom długo czekać na to, aż Twój serwis się załaduje. Pamiętaj, sekunda w Internecie to wieczność. Google także nie lubi, kiedy strony się długo ładują i znacząco obniża ich pozycję w swoim rankingu. Jest tak, ponieważ wyszukiwarka Google dba o swoich użytkowników i od lat już chce dostarczać im najlepsze na świecie wyniki wyszukiwania. Zatem jasnym jest, że strony o słabej jakości, które każą użytkownikom czekać na załadowanie się, nie będą faworyzowane przez wyszukiwarkę. To co musisz zrobić, to „odchudzić” swój serwis ze zbędnego kodu HTML, tak aby pozostały tylko niezbędne skrypty. Zoptymalizuj także bibliotekę grafik, aby przesadnie nie obciążała przeglądarki użytkownika. Te metody pozwolą Ci szybko zoptymalizować serwis. Zadbaj także o takie elementy w kodzie jak alt i title do grafik, meta title, meta description oraz nagłówki typu H (H1, H2, H3, H4). Pamiętaj, że każdy nagłówek może wystąpić na danej podstronie tylko raz. Nie możesz mieć na stronie dwóch nagłówków H1, ponieważ jest to błąd semantyczny kodu HTML. Dobrym kompasem w optymalizacji jest podążanie za wytycznymi twórców HTMLa i stosowanie się do semantyki, którą oni zaproponowali. W przeciwnym razie możesz mieć kłopoty z samodzielnym wypozycjonowaniem swojego serwisu internetowego.

Treści na stronie i słowa kluczowe

Kolejny krok to dodanie do serwisu dużej ilości treści. Pamiętaj, że treści powinno być więcej niż kodu. Jeśli nie jesteś z natury pisarzem, wówczas najlepiej będzie, jeśli po prostu zlecisz tworzenie contentu komuś innemu. Jednak jeśli chcesz w całości pozycjonować swoją stronę samodzielnie, wówczas powinieneś także samodzielnie napisać treści na stronę. Zaplanuj słowa kluczowe, które pojawią się na poszczególnych podstronach i w oparciu o to twórz treści. Do każdego najważniejszego słowa kluczowego możesz dobrać kilka słów, które będą tak zwanym „długim ogonem”. Oznacza to, że przykładowo jeśli Twoją główną frazą są „tanie buty damskie”, to długim ogonem będą frazy, gdzie dodajemy dalsze słowa, czyli „tanie buty damskie czerwone”, „tanie buty damskie sportowe”, „sklep tanie buty damskie” i tak dalej. Wówczas w artykule o tanich butach damskich wspominasz także o tych czerwonych, sportowych oraz o sklepach z takimi butami. W ten sposób poszerzasz zakres danego artykułu, co pozwoli Ci na pozyskanie większej liczby ruchu zainteresowanego Twoją ofertą.

Narzędzia pozycjonera, czyli jakie oprogramowanie powinieneś kupić

Niestety bez softwaru nie uda Ci się samodzielnie pozycjonować strony internetowej. Sprawdź oferty takich programów jak Semrush, SEOmoz, Ahrefs, SurferSEO i ich bezpośrednią konkurencję. Potrzebujesz móc analizować profil linkowania, uzyskać ocenę poziomu optymalizacji, śledzić pozycję słów kluczowych oraz otrzymywać raporty o natężeniu słów kluczowych w treściach, jakie tworzysz. Będzie to dla Ciebie punkt odniesienia oraz kierunek dalszych działań pozycjonerskich.